söndag 8 mars 2015

Skriver och läser och sånt

Skriver och läser, läser och skriver berättade Märta Tikkanen i dagens Hufvudstadsblad att hon pysslar med. Precis det, nickade jag.

Fast sen måste jag förstås tillägga att jag också spelar diverse spel på telefonen och sånt, och kollar film och serier.

Igår blev jag till exempel tvungen att börja titta på Agent Cooper för att Maria Turtschaninoff nämnt den i en kolumn. Se. Jag är så himla lättpåverkad av tidningsuppmaningar...

Men mest alltså skriver och läser. Och det går. Jag är liksom on the winning side i redigerandet nu. Mest för att det faktiskt flyter på, för att jag verkligen sätter mig ner och får det gjort. Även när jag som för ett tag sen tänkte tanken att om jag inte idag... men jag lyssnade inte på den rösten. Vilket betyder att det känns himla bra.

Rent av som om jag är värd att nästa fredag få gå på fest. Rent av det. Rent av tur att det är precis vad jag ska göra då. Åka båt till Stockholm ska jag. Fira Dränkt av Frida Andersson Johansson. Ska bli himla kul. Så vem kan man råka träffa där då, som kanske också skriver och läser (och kollar tv)?

7 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Åh, jag som är en läsande och skrivande och tv-tittande person kunde tyvärr inte komma till Dränkt, så himla synd på alla sätt och vis. Men du lär hitta andra likasinnade där :)

Skriviver sa...

Mig kan man nog få träffa där! Och jag skriver och läser ju ganska mycket, faktiskt ;)

carolastromstedt sa...

Attans! Jag hade sedan länge bestämt att jag skulle gå på släppfesten av Dränkt men så lyckades det oturligt nog bli på min dotters födelsedag. Därför missar jag det fantastiska eventet och DIG. Gött ändå att redigeringen går bra för då närmar sig din sista Mar-bok att bli läsklar :). Vi ses en annan gång.

Frida sa...

Tjoho, mig får du träffa :-) Så roligt att du kommer!

Mia Skrifver sa...

Sofia: Tråkigt tråkigt, nån annan gång.

Skriviver: Ja vad kul! Så fint att få träffas!

Carola: Nå man måste ju fira födelsedagar och nästa gång, som jag hoppas blir typ din egen, va, tycker inte du också?

Frida: Hoppas verkligen att du ska vara där, annars kan det ju bli lite annorlunda för att uttrycka det diplomatiskt.

Maria Turtschaninoff sa...

Agent Carter! Inte Cooper. Ifall nån annan vill se. Är sen nyfiken på vad du tycker!

Mia Skrifver sa...

Fölåt fölåt. Tänkte på en helt annan agent tydligen. Skärpning. Och japp. Next week en seriös agentdiskussion. Både litterära och filmatiska. Passar det?