onsdag 11 mars 2015

Tar i trä

Sådärja. Man stökar undan. 

Jag har plitat ner det administrativa för att få betalt för gårdagens föredrag. Det var för övrigt otroligt givande att som författare lyssna på lärare och bibliotekarier tala om läsning och texttolkning, både i form av böcker och bilder och breddade textbegrepp. Himla användbart också när man småningom ska ta itu med att fundera på nästa skolbesök.

Och så har jag i rask takt klämt ihop en kolumn. Som ska publiceras på lördagen.

Sen har jag fortsatt vrida meningar i manus. Dessutom har jag ju ett omslag till just det manuset som småningom blir bok. Väldans glad över det också.

Imorgon blir det radioprat för Åbos Fibul. Jag är tydligen närvarande för att, ja, pratet igår då, om läsmöten och läslust och så. Bra, jag har det i färskt minne.

Nu återstår bara att ta i trä, hålla fingrarna i kors och what not för hos oss kör nu nästa person med 40 graders feber och jag undrar om jag vågar åka till Stockholm imorgon. Tanken på att drabbas av feber, ensam, på en båt, vet inte, men det lockar inte och dessutom kan jag inte gärna dra iväg och lämna febriga människor efter mig. Så få se hur det här ska gå. Som sagt, ta i trä.


3 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

40 grader, fy!!! Hoppas du slipper åka på det!

Skriviver sa...

Å vad jobbigt! Så hög feber är inte att leka med :(

Men jag håller tummarna för att febern går ner och att du inte blir drabbad, det vore ju så himla roligt om du kom till Stockholm och man fick träffa dig livs levande!

Mia Skrifver sa...

Sofia: det hoppas jag verkligen.

Skriviver: inget Stockholm för mig. Får bli senare i vår. Kanske man kunde ha en träff då istället. Skulle vara kul.