fredag 27 mars 2015

Utan shorts

Mitt världsliga problem, mitt i blåst och regn, är att jag behöver shorts. Butikerna har inte nåtts av detta faktum. Det råder skriande brist på shorts jag ens skulle prova. Igår hittade jag mig själv, ve och fasa, gloendes på golfshorts. Golfigt gröna. Jag gav upp. 

Istället får jag glädjas åt att en som jag coachat från lite manus till mera berättelse har nu skickat mig boken. Jag lägger ner energi och känsla och fan och hans mormor i coachandet så när det lyckas och det blir bok då känns det belönande. 

Dessutom bra kväll igår. Trött men lycklig. Fast utan shorts. 

4 kommentarer:

Jessica sa...

Vi har ju en gemensam bekant (säger inte vän, för hen är lite restriktiv med vem hen kallar för sina vänner) som har koll på det här med shorts, kanske ni kan ge er ut på en shoppingtur?

Men jo, känner till det där med shorts / bikini etc. off-årstid. Numera har de solkrämer året om iaf, det fanns inte för några år sedan, då fick vi nöja oss med Pirkka så att håret på Js armar lossnade O_o

Mia Skrifver sa...

Ah hen. Men hen kanske hänger med riktiga du vet.

Och jag har bara gett upp. Nu funderar jag på om jag bara kavlar upp jeansen. Eller klipper av nåt. Eller nåt sånt.

när det börjar sa...

Och jag hörde ett rykte att hen var på väg med på klädshopping i tisdags men att planerna ändrades pga gemensam tidsbrist. Hen hälsar också: avklippta jeans är alltid inne.

Mia Skrifver sa...

Vi hinner ännu. Om hen inte har bättre för sig.