söndag 12 april 2015

Att nästan hemma eller så inte

Så var man i Helsingfors då. Efter riktigt jobbig flygresa. Efter en timme tänkte jag att i framtiden ska jag åka tåg. Fast sen kom jag på att jag ska ju till Island. Usligt med tåg dit. 

Men alltså bumpy ride från Malaga till Helsingfors. Utom femton minuter, då var det normalt. Tämligen trött blir man av att gungas i luften, att när det känns som propellerplan och inte är det. Roligare kan man ha.

Det känns som om resan ska pågå ännu den här veckan. Fast i betydligt kallare klimat. Ja alltså. Har inte åkt hem utan blir i Helsingfors utom en avstickare till Åbo på tisdag. För då är det kurs som vanligt. 

3 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Man kan åka båt till Island. Själv börjar jag överväga såna alternativ. Speciellt efter att jag läst ditt inlägg.

Pia Widlund sa...

Island skulle jag gärna vilja åka till. Verkar vara vackert. Kommer det bilder?

Mia Skrifver sa...

Maria: fast flygresan är redan bokad....

Pia.: det kommer bilder. Men det blir i maj. Så du får vänta på blå lagunen och gejsir m.m.