onsdag 29 april 2015

Dagens gladaste ungefär

Tjahapp. Så sitter jag på bussen till Helsingfors igen. Förlagsmöte.

Fast efteråt. Då ska jag träffa, alltså jag vill skriva min grekiska vän men det är liksom vänskap sprungen ur grekiska berg och trappor. Ingen av oss var annat än finska turister som läppjade mythos och käka räkor i mängd. I alla fall så har denna coola människa rest över Atlanten och befinner sig i Helsingfors och inte i LA där solen skiner. Istället för sol ska vi hänga i regnets Helsingfors. Men fasen om jag märker det. Ska bli så hundra att träffas. 

Se där. En rörig beskrivning av dagens gladaste tilldragelse. (Förlagsmöte blir också kul fast är lätt överskuggat.) Det där med att skriva kort och kraftigt för övrigt. Har du försökt sammanfatta till exempel ditt liv i ett sms? Det är som att pitcha en roman fast värre. Lite så blev min beskrivning ovan. Tror jag. 

2 kommentarer:

jsylvin sa...

Tack för att jag fick hänga med på er träff. Det var ju ett lyckosamt möte!

Mia Skrifver sa...

Det var alldeles väldans bra gjort.