måndag 27 april 2015

Ettordsmeningar eller tre

Ni vet de där gubbarna som skriver dagböcker som sen ges ut som böcker, så att alla ska kunna läsa deras beskrivningar av vardagen och livet. Gärna formulerat i ettordsmeningar eller kanske tre. Känner för det uttryckssättet idag. Därför:

Skrivit. Sett ansikten förändras.
Snart möte om kurs.
Varför säger man att veckan är kortare för att det blir valborg/vappen?
Mejlats om bokmässa.
Formulerat rubrik.
Mulet ute. Katten jamar.
Annars mest kaffe.

Att sånt.

7 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Jag vill också mejlas om bokmässa. Det låter kul. "Skrivit" och "annars mest kaffe" lever jag lätt upp till, men det där med bokmässa saknas i mina dagboksanteckningar. Tyvärr.

Eva-Lisa sa...

Renovering snart klar inne.
Städat.
Tänkt på manus.

emmaaskling sa...

Bloggat. Mejlat. Ätit.
Försöker hinna ikapp så jag kan skriva sedan men tiden går ju så jäkla fort.

Sofia Fritzson sa...

Bloggat. Redigerat. Ätit lunch. Bloggat. Typ.

Mia Skrifver sa...

Susanne: Förr eller senare så.

Eva-Lisa: Bra tänkt.

Emma: Tiden tiden. Alltid den där förb. tiden.

Sofia: Typ bra så då.

Pia Widlund sa...

Haha, bra skrivet. Jag gör faktiskt så ibland. Har märkt att det blir fler och fler korta meningar. Kul. Kanske bra. Vet ej. Testar!

Mia Skrifver sa...

Testa bara. Det går.