måndag 25 maj 2015

Luftigt och fint i kalendern

Sista skolveckan för skolbarn i Finland. Och jag känner att sommarlugnet lagt sig över min kalender, den är inte fullklottrad utan luftig och fin.

Jag har alltid skrivit som mest på sommaren. Just för att det inte är så mycket som avbryter turerna.

I och för sig Archipelacon i slutet av juni, men hallå, kan det kallas avbrott när man ska på con? Få lyssna på George R.R. Martin. Träffa andra som inte lider av fantastikfobi. Tror inte det. Vi kommer att banda in en Fantastisk podd också på biblioteket i Mariehamn. Plus att jag precis sagt ja tack till att läsa högt ur Marlek. Går fint att komma och lyssna på både podd och läsning hörni.

Skriva mest i alla fall. Sånt just nu för mig. Hur ser dina sommarplaner ut?

6 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Redigering av min bok. Heela sommaren!

Sofia Fritzson sa...

Trevligt med luft i kalendern. Somrar brukar vara sådär för mig, i juli när förskolan stänger blir det inte mycket skrivet, men jag satsar på att skriva järnet i juni!

Mia Skrifver sa...

Pia: Det är ju perfekt!

Sofia: Inte lika givet nej, med barn som kräver sitt. Lycka till i juni istället!

carolastromstedt sa...

Läsa högt ur Marlek? Det hade jag velat höra! Synd att jag inte kan åka över havet och höra på det. Och Martin också för den delen. Vill hemskt gärna ha reportage av hela Archipelacon! Du är så bra på att göra blogginlägg så jag är säker på att få den önskan uppfylld.

Eva-Lisa sa...

Vi har ett altanbygge som ska göras, plus lite andra smågrejer. Sen kommer jag väl att ägna lite tid åt att redigera trean i Limboserien. Men givetvis vila en massa också. Typ så :)

Mia Skrifver sa...

Carola: Du får kanske en senare chans, ifall jag bandar in något litet stycke igen. Vilket jag lite övervägt. Och jorå, rapport från Archipelacon utlovas. Naturligtvis.

Eva-Lisa: Byggen av olika slag alltså, altan och roman. Väldigt kul det.