söndag 31 maj 2015

Svettiga infall



Varifrån fick jag den fenomenalt urusla och svettiga idén att städning kunde vara värt att ägna söndan åt? Jag kunde ju istället boka båtbiljettet till stockholm eller bara sitta och läsa på balkongen (bilden ovan alltså*). Men icke, jag ägnar mig åt fläckar, damm och katthår. Att man kan roa sig en söndag. 

I övrigt har sommarens obligatoriska maraton på Buffy kört igång. Överväger att introducera ett annat också, Twin Peaks. Men ett maraton i taget. Och ett städat rum också. Skulle jag bo i en etta hade jag varit klar nu.


* om jag gillar pelargoner? Typ det enda jag gillar. De överlever allt. 

5 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Såna växter borde jag ha, såna som överlever allt!

Pia Widlund sa...

Jag brukar ha Mordkommisionen maraton och CSI.

Mia Skrifver sa...

Sofia: De är perfekta för just de ogröna fingrarna.

Pia: Inte helt fel det heller.

Anna Söderström sa...

Jag sku inte ha något emot att sitta med dej på din pelargonbalkong och dela en flaska vin. Tänker mej det. I Helsingfors. Kanske Tölö. Om några år. Anna

Mia Skrifver sa...

Deal Anna. Det gör vi. Kaffe bland pelargonerna.