torsdag 21 maj 2015

Tiden jau

Tiden jau. Den fladdrar lika fort som inkomsterna. Eftersom jag precis i annat sammanhang skulle rabbla upp vad jag pysslat med under våren så blev det rätt konkret att det händer grejer:
ordkonstledarutbildning, Taike-möten, skrivardag, Litterärt skapande, Pratat för lärare och bibliotekarier, högstadiebesök, gymnasiebesök, skrivkurs på Island, intervjuer, novelltävlingsjury, Arbis skrivkurs och eventuellt mer...
Då och då kommer jag på nåt mer jag pysslat med, som nu: att kolumner och podcast. Och på tal om podcast och tid så kan jag här köra den fantastiskt fina åsnebryggan över till Fantastisk podd som alltså talar om "Tiden som inte finns". Något jag har koll på. Speciellt under de hektiska månaderna. Nu däremot, maj lider mot sitt slut, det lugnar ner sig - och jag hinner skriva.

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Låter härligt att det lugnar ner sig och blir mer skrivtid!

emmaaskling sa...

Tiden ja...galet just nu. Jag tycker dessutom att det är fullspäckat i barnens schemor fram till att skolan slutar så det dröjer ett litet tag till här. Men samtidigt, det är ju livet som pågår :)
Trevlig helg!

Mia Skrifver sa...

Sofia: Och vad tror du att händer när det lugnar ner sig och man får mer skrivtid? Jorå, man trappar upp. På vad som helst. Fast jag försöker hålla i mig. Lite.

Emma: Har så stora barn att de liksom fixar det mest späckade själv, det är rätt skönt. Förutom då alla prov och projekt som de ska avsluta, vilket tär på allas psyke... Livet pågår, indeed.

Eva-Lisa sa...

Skrivkurs på Island låter ju jättespännande! Den måste du berätta mer om sen :)

Mia Skrifver sa...

Lite grann har jag talat om den redan. Medan jag var på Island, alltså genom att visa vad jag tittat på också. För jag gjorde själv allt som jag lät skrivkursdeltagarna göra. Eftersom jag ändå hade tänkt göra det.

Mia Skrifver sa...

Och så har ju förstås studenterna skrivit alldeles förträffligt om vilka övningar de gjorde, så läs dem här:
http://bokutbrott.ratata.fi/blogg/article-63565-388380-kreativt-skrivande