torsdag 18 juni 2015

Bikaraktärer på uppgång

Det regnar och precis som professor Elina Pirjatanniemi i dagens Hufvudstadsblad (och jag skulle länka men det förutsätter att man har en prenumeration) så oroar jag mig över midsommarvädret och en hel del annat.

Men vädret är överhängande. Jag är så pass oroad över midsommarvädret att jag inser att det påminner om vad vi, Finlandsgruppen talar om i dagens podd. Alltså vädret har tagit över, från att ha varit en bikaraktär, hotar det att bli huvudperson. Och med den alldeles otroligt smidiga åsnebryggan föreslår jag att ni lyssnar på Fantastisk podd, där jag, Maria, Jenny och Mikaela talar om Bikaraktärer.



Medan jag plockar ihop det sista inför midsommarresa, samt muttrar vidare om väderprognoser som jag inte uppskattar.

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Hos mig är det sedvanligt midsommarväder; regn, regn, regn.

Skriviver sa...

Lyssnade till frukost på podden! Väldigt intressant avsnitt tycker jag, jag ÄLSKAR bikaraktärer. Ibland nästan mer än huvudkaraktärer (alltså, både i mitt eget manus och i böcker jag läser). Håller tummarna för vädret, men det är nog ganska hopplöst, är jag rädd för. Det ska regna här med :(

Jenny Holmström sa...

Så roligt med ett nytt avsnitt! Jag ser alltid fram emot avsnitten av Fantastisk podd, väldigt trevligt att lyssna till!

Pia Widlund sa...

Bra skrivarväder kan vi trösta oss med. Ha en bra midsommar!

carolastromstedt sa...

Väl formulerat om vädret :) Vi ser dock ut att få lite solglimtar hos oss imorgon enligt prognosen. Ha det gott!

Mia Skrifver sa...

Sofia: Sedvanligt hell yeah.

Skriviver: Härligt med bikaraktärer, oja, vädret däremot inte härligt.

Jenny: Vad fint! Det är så skoj att göra dem också så det känns extra fint att höra att du gillar.

Pia: tänker inte skriva även om det regnar. Nej. Här ska firas midsommar.

Carola: å nu precis när vi kommit lite norrut anar jag "en glutt av sol". Hoppas den ökar i kraft bara.