måndag 29 juni 2015

Fler scener

Så har jag gjort Archipelacon och nu gäller det att läsa på vernissage av Leros-bilder. Närmare bestämt imorgon på Villa Schildt i Ekenäs. Leros alltså, den där grekiska ön där jag vistats två gånger. På skrivretreat alltså. Samtidigt har det ju funnits fotografer, alltså den ena gången. Det blir alltså deras bilder och bland annat en snutt text jag skrev på just Leros. (Inte för att den textsnutten handlar om Leros alls, bara inspirerad av.)

Dessutom ska jag skriva en kolumn. Behöver fundera på om vad.

Att sånt. Ännu en scen att ställa sig på.

2 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Min kollega är på skrivretreat på Leros just nu och jag är sååå avundsjuk. Någon gång ska jag också minsann åka på en sådan där skrivretreat. Fick en inbjudan till New York från Ann Ljungberg men inte i år. Ska väl inte gnälla. Åker två veckor till Thailand i höst :p

Mia Skrifver sa...

Det klokaste jag ibland gör är att åka på skrivretreat, tillsammans med andra. Jag är inte en ensamskrivare, jag behöver det sociala. Och Leros hör definitivt till en av de häftigaste platserna att skriva på. Thailand fungerar säkert också fint, det vet jag inte, för där har jag aldrig varit.