tisdag 23 juni 2015

Författarlivet listar

Författarlivet just nu:

Antecknar inkomster efter hand de droppar in.
Läser novellbidrag i tävling. (I bakhuvudet pågår också en tanke om det tal jag ska hålla på utdelningen.)
Överväger att öppna manus.
Väntar på Marlek-manus.
Fortsätta knåpa på översikt av helheten, martrilogin (men behöver Marlek-manus först).
Dam vm i fotboll (okej, inte helt författarlivet, men det är så kul).
Läser förstås förstås. Allt är inte striktly speaking författarfrämjande, jag menar inredningstidningarna till exempel, men jag läser ju vad jag vill (och behöver).
Kollar upp coachpengar och andra finanser.
Har mejlat hotellet för att vara säker på att jag faktiskt lyckades boka rum. Så att jag inte står där på fredag med mitt bagage och undrar vem jag ska ringa.

När jag ser igenom min lista tänker jag att jag skulle behöva något glamoröst inblandat i helheten, men just nu, himla brist på glamouren. Det ska väl lösa sig under helgen, va.

3 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag har också lite av en lista att beta av, men jag tänker att det är sommar och då måste man inte ta itu med den på samma ihärdiga sätt :)

Sofia Fritzson sa...

Inte bra med brist på glamour. Måla naglarna, det kanske hjälper litegrann :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Ja vissa saker kan man ju ta det lugnt med men annat (manus) får man ligga i med.

Sofia: Jag har så uselt med naglar att det verkar alltid lite slöseri med nagellack. Kan liksom inte skriva med långa naglar så prioriterar bort det. Men jag har köpt nya glas för bubbel. Det känns glamoröst.