söndag 14 juni 2015

Kliar i fingrarna

Om det fanns målfärg etc så skulle jag omedelbart köra igång projekt renovering. För tusan vad jag gått omkring och längtat efter sånt. Att få göra det som jag vill. Är så himla trött på de snälla tapeter som nån lagt upp. Vill slita ner dem och göra om. 

Jag får såna ryck. Med jämna mellanrum. Och nu har det liksom vaknat. För har bott in mig alldeles tillräckligt.

Men i brist på målfärg planerar jag. Färger, förvaring. Det är som att börja på en ny roman. Vet inte vart det kommer att leda, bara att. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ehum... målarfärg _finns_ ju faktiskt ;) Man behöver bara köpa hem den :)

Mia Skrifver sa...

Gäller att veta vilken färg man vill ha då. Jag har inte bestämt mig än. För väl laga ett randigt rum typ.

Skriviver sa...

Låter härligt! Jag älskar också sådant, färger, förvaring. Precis som att börja på en ny roman, som du säger. Go for it!

Mia Skrifver sa...

Ska bara bestämma färgerna först. Och innan man kan måla måste man ju plocka ner grejer liksom. Ja och så måste jag bestämma vilket rum vi börjar med. Troligen inte ens mitt.