torsdag 11 juni 2015

Läsa offentligt


Fikat med författaren till Dränkt idag. Alltså himla skoj att träffa någon man bara mött i bloggvärlden förut. Det första jag gjorde på tunnelbanan hem till brorsan var att börja läsa. Speciellt som jag tycker det alltid ser så himla fint ut när någon läser på tunnelbanan, i bussen eller i största allmänhet läser offentligt. Jag tycker det är sånt man ska göra. Läsa där alla ser. 

Och så är det ju en skräckroman också. Hur bra som helst med skräck. Nu ska jag läsa vidare innan båten för mig hem igen. 

5 kommentarer:

Ebba Range sa...

Vad kul :) Jag var på releasen!

Mia Skrifver sa...

Förstod att många var där ja.

Skriviver sa...

Jättekul! (var ju också på releasen) Och jag håller verkligen med om det där att läsa offentligt. Det är så himla fint. Jag är en sådan typ som alltid försöker tjuvkika på folks böcker och se om det är någon jag känner igen, och sneglar över axeln för att se om jag kan urskilja några ord på en sida för att gissa vad det är för bok. Ganska jobbigt typ, antar jag att jag är. Men jag kan liksom inte låta bli...

Bara hittepå sa...

Ja! Mer offentligt läsande! Speciellt mysigt tycker jag det är när jag får syn på någon mellanstadieunge som är helt totalt uppslukad av sin bok, så att jag nästan oroar mig för att de ska missa sin hållplats. Åh, de första, starka läsupplevelserna... Det kan eventuellt ha hänt att jag blivit lite tårögd vid något tillfälle. :)

Mia Skrifver sa...

Skriviver: det gör jag också! Mycket typisk över-axeln-läsare.

Bara hittepå: man borde rent av läsa högt vissa utvalda stycken så att alla förstår vad tårögdheten beror på.