måndag 15 juni 2015

Offra på skrivaltaret

Himla back in business, så här en måndag. Efter en veckas paus undrade jag, vad höll jag på med. Men sen tänkte jag, äh, på bara. Skriv för tusan.

Precis vad jag gjort. Kastat in en handske, hårband och lite annat smått som jag blandat ihop och offrat på skrivaltaret för att knåpa ihop vad karaktärerna pysslat med.

Och så får det väl vara den här veckan, kanske också nästa, men sen, ja sen, ska jag läsa igenom, se vad jag har, vart det är på väg och fundera på riktning, ordning och vad mer som ska offras på skrivaltaret för att nå råmanus.

Det är bara rätt skönt att leka med text och händelser just nu, inte rama in, bara hamra vidare.


6 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Där hamnade ju jag också av någon märklig anledning, fast tanken var att hålla på med annat. Jag sitter också och funderar på vad jag ska offra på skrivaraltaret :)

Mia Skrifver sa...

Troligen blir det blodigt värre...

Sofia Fritzson sa...

Hamra på låter ju utmärkt!

Pia Widlund sa...

Härligt, jobba på!

HQ sa...

Jag hamrar också. Nu har jag plötsligt en halvungrare som kör ner i en öppen grav med en liten grävskopa men egentligen håller jag på att skriva nåt slags relationsdrama med skuld som drivkraft. Hur hamnade jag här???

Mia Skrifver sa...

Sofia: Ska bli så utmärkt så utmärkt.

Pia: Ska göra vad jag kan.

HQ: Nå äntligen. Precis vad jag vill höra av dig. Och jag kan se det hela framför mig. Halvungraren är helt rätt. Strunta i hamnandet, bara fortsätt ju.