tisdag 2 juni 2015

Om en vecka

Om en vecka sitter jag på en av de rödvita båtarna på väg till Stockholm.

Att åka till Stockholm ska bli kul, men jag är inte nån glad anhängare av båtfärden dit. Om jag var en fett rik författare skulle jag flyga.

Så, Stockholm, fixa med vädret, det ska vara bra tycker jag, inte regn. Om det måste regna, bara en snabb skur och sen solsken. Tack, jag vet att ni ordnar det.

Jag har ungefär två planer med min vistelse. Den ena är självklar, ska träffa bror & familia. Den andra håller på att ta form, för jag tänkte åtminstone försöka få mig ett exemplar av Dränkt, helst då genom att träffa författarn själv. (Och jag är fortfarande purken som tusen över att jag missade releasefesten.)

I övrigt funderar jag på vad jag ska pyssla med förutom shoppa, för jag har ju med mig två stycken tonåringar, så de vill väl typ shoppa. Men goa råd tas emot och övervägs. Nåt eller nån man borde kolla in i Stockholm?

6 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Teater. museum eller sockervadd på Gröna Lund?

Mia Skrifver sa...

Inte Grönan. Jag är himla lite för sånt. Museum, om det går att övertala tonåringarna.

emmaaskling sa...

Åh, det låter härligt!

Mia Skrifver sa...

Det blir det. Bara det inte spöregnar hela tiden.

Skriviver sa...

Ska bli fint väder ett par veckor nu verkar det som! Och om det faktiskt blir fint väder tycker jag ni ska kolla in Parkteaterprogrammet. Det är teater/musik gratis, utomhus, och ibland är det suveränt. Annars (alltså om det regnar): CosmoNova - både museum och underbar biograf.

Japp, det var mina bästa tips. Hoppas det blir sköna dagar!

Mia Skrifver sa...

Tack fina du! Det ska jag överväga. Gratis är bäst.