lördag 27 juni 2015

Pitch så där bara


Mariehamns bokhandel och jag blir så glad över att min och de andras böcker är på paradplats. Härligt med en sån bokhandel. Därför ska jag naturligtvis besöka den samt inhandla läsning. 

Och vad fick jag för mig att pyssla med. Jo. Jag gick och pitchade min fjärde bok för Styxx. Hah! Det var så otroligt kul. Vilket förstås betyder att jag de facto på mindre än fem minuter, alltså tre lyckades berätta vad jag skriver om. Dessutom sa Andreas att jag klarade det fint. Det trots att en person stormade in mitt i och avbröt mig. Men det störde mig inte alls. Jag bara körde vidare. Nu vet jag alltså att idén är bra. Det ni. Det lever jag på.  

På scen just nu Trollpanelen. Häftigast är att jag läst tre av fyra trollförfattare. Inte illa det. 

Om några timmar högläsning ur Marlek och sen ska jag se ett avsnitt GoT med George RR. 

Pitcha oftare tror jag. Det är gott för manus och självförtroendet. 

5 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Vad kul med pitchen! Önskar att fler förlag hade sånt oftare.

Pia Widlund sa...

Härligt!!!!

Mia Skrifver sa...

Sofia: ja, det var som sagt givande.

Pia: visst!

carolastromstedt sa...

I USA är pitchande mer vanligt men så har det mer event också. Gud vad spännande med ditt fjärde manus! Håller tummarna!

Mia Skrifver sa...

I USA krävs det att man har en agent och då ligger det mer på förmågan att pitcha. Snackade om det med en under Archipelacon, just agent-stuffet.