onsdag 24 juni 2015

Rodnaden och räkmackan

Rodnaden som sprider sig. Eller vad fasen, jag rodnar ju typ inte, för det gör jag liksom inte, men skammen ändå, som kan liksom symboliseras i en symbolisk idé om rodnad - och tro mig, jag har tänkt på den symboliska rodnaden, för när jag var mindre tyckte jag att en jag kände såg så otroligt härlig ut när hen rodnade. Jag önskade att jag också kunde bli så där mysigt röd.

I alla fall, jag kommer från ämnet, alltså orsaken till att jag sitter här och funderar på rodnaden som sprider sig, och då alltså inte på mig bokstavligen, men symboliskt. Det är för att jag läser de första raderna i Marlek och det är klart att någon som "står bakom inte samtidigt står i vägen", eller om man "befinner sig ropandes på gator så var dyker trappan upp och hur då framför jaget?"

Ja, skammen skammen, gräver bland orden och den symboliska rodnaden får mig att resa mig upp och svänga lite med armarna i frustration över min dumhet. Och i glädje över redaktörens skarpa blick.

Det här är egentligen ett inlägg som dels berättar att jag fått en bit av Marlek att jobba mig igenom (whoa), dels och allra mest är det för att säga att redaktörer borde alltid få gräddfilen och räkmackan.

Hur som helst, jobbar med Marlek. Och rodnar symboliskt.

5 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Det där är ju bara så pinsamt när man får påpekande på självklara saker. Men lite jobb ska väl redaktören ha också :) Kolla så att de är vakna liksom.

Sofia Fritzson sa...

Haha, igenkänning.

Pia Widlund sa...

Japp, igenkänning!!!

Heléne (Bokglam) sa...

Jag har så skrivit många konstiga saker som hängt med i flera redigeringsvändor. Vågar knappt föreställa mig hur mycket som finns kvar...

Mia Skrifver sa...

Carola: O ja. En vaken redaktör vill man definitivt ha. Och min vaken, så vaken så vaken med hökögat.

Sofia: Skönt, man vill ju inte vara ensam i sin pinsamma båt.

Pia: Bra vi ryms gott och väl alla med i båten.

Heléne: Föreställ dig inte, överlåt upptäckten åt någon annan. För det finns där, ja det finns verkligen där.