tisdag 21 juli 2015

Bättre att gå därifrån

Tandläkaren. Ska. Jag. Till. Jag är ingen vän av att gå till tandläkare. Men det ska ju göras. Tydligen.

Jag menar situationen ju. Man gapar och de kläms in stuff i munnen på en. Det slits i mellanrummen och nån rabblar bokstäver och siffror som betyder vissa tänder. Det är en sugapparat och borrljud och det luktar klinik. Allra roligast är när tandläkare först klämmer ens käft full med fluff och sen ställer en fråga. Artikulera bara.

Nej, jag är väl inte direkt rädd för att gå till tandläkaren. Men jag tycker bättre om att gå därifrån.

3 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Håller fullständigt med!!!

Skriviver sa...

Jag också! Men jag är egentligen ganska rädd för tandläkaren. Det har blivit bättre på sista tiden för att jag varit där så ofta, men det är DEFINITIVT ingen favorit.

Mia Skrifver sa...

Pia: Bra vi är överens.

Skriviver: Alltså jag är inte rädd. Inte egentligen. Tycker bara att det är obehagligt, speciellt som jag tenderar att inte gilla att nån krafsar omkring långt bak i munnen, då vill jag liksom kräkas. Och det är ju hur mysigt som helst det... Inte alltså.