torsdag 30 juli 2015

Djupdykning

Vilken grej det är att göra en sån här djupdykning i en del av skrivandet. Alltså spänning.

Jag har antecknat diverse ord som liksom på nåt vis ska ringa in vad jag vill säga. Som: nån är besatt. Lukten, stanken, det är vad krig är. Tala med läsaren. En krock mellan två oförenligheter. Det personliga. Mänskliga. Och så igen MÄNNISKAN. Stora bokstäver. Språket, rytmen. Adjektiv och adverb. Samma ingredienser. 

Om någon lusläste mitt anteckningsblock just nu så skulle den tro jag förlorat förståndet. Men jag tänker kring hur jag skapar spänning. Bara det. Och får syn på saker i det här metaperspektivet. Lööv it. 

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ja, det är viktigt att ha sina egna anteckningar som man kan titta tillbaka på! Sen hur dom ser ut spelar ingen roll!

Mia Skrifver sa...

Om man kan läsa dem någorlunda lätt själv så...