måndag 6 juli 2015

Meningar med, ja, fotboll

Alltså, ursäkta om ni är helt otroligt ointresserade av fotboll. Men jag är bara så där jihuu över att USA vann VM och att det var Abby Wambach och Christie Rampone som tog emot priset för laget. Ja och att Carli Lloyd gjorde hat trick (tre mål i en match alltså). Så det är vad jag tänker på just nu. 5-2 liksom tänker jag på.

Vilket ledde till att den mening jag skrev in i manuset lät som om jag talade om fotboll. Kollade på den en stund. Men jorå, den sitter fint. Naturligtvis. Tror jag ska skriva nån sån fras till. När jag ändå är igång.

Någon himlastormande spännande match var det kanske inte, men Lloyds mål på 54 meter, det var bara så asigt härligt.

2 kommentarer:

Kugge sa...

Alltså det målet! Helt otroligt! Tycker ändå matchen var mycket mer underhållande än till exempel Copa America-finalen i lördags, men inte var den precis jättespännande fastän japanerna gjorde sitt bästa.

Mia Skrifver sa...

Bronsmatchen var mer spännande, men å andra sidan målen av Lloyd och hela teambuildingen med kaptensbindeln som bytte ägare stup i kvarten var så himla fint.