fredag 31 juli 2015

Sista juli

Sista juli. Har jag gjort vad jag skulle under den här månaden? Svar: nej.

Jag hade tänkt skriva mer. Alltså få ihop en första version av nya projektet. Men det har jag inte. Jag hade tänkt läsa mer också. Det har jag alltid tänkt att jag ska göra, läsa mer. Dessutom skulle jag gå ut och vandra i solskenet varje dag. Gärna hade jag renoverat ett rum till. Städat fler skåp. Ätit mer glass. Cyklat någonstans. Pick nick hade varit najs. Och att jag skulle ha varit med om något riktigt omvälvande. Men det mest dramatiska är hagelskuren på landet. Whoaa, så tufft.

Men nej.

Å andra sidan, så är det likadant varje juli. Det fanns alltid mer jag skulle ha hunnit med och man kan ju inte hasa ut och promenera i solskenet när det är sådan bristvara. Det får bli d-vitaminer istället. Och för övrigt har jag gjort mängder som jag är himla nöjd över. Ska därför lägga mig på sängen och läsa vidare om monster och Mary Shelley. (=Merete Mazzarella Själens nattsida)

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Jag hade också planerat att läsa mer. Som vanligt ...

Mia Skrifver sa...

Det är ju det. Man kan alltid läsa mer. Tror man.

Anna Hansson sa...

Jag har knappt läst en sida på hela juli... Var väldigt optimistiskt av mig att låna fyra böcker och köpa en... :)

Mia Skrifver sa...

Jag har läst, men som sagt, mindre än planerat för har slöat också. Bara liksom hängt. Och då ångrar man allt sista juli.