tisdag 28 juli 2015

Spänning i trädgården

Jag funderar på kommande föredrag. Två stycken som jag ska börja svarva ihop ungefär imorgon. Det ena handlar om att skriva spännande. Det andra har jag inte bestämt ännu men eventuellt trädgårdar.

Som det framgår av de idéerna så är det rätt olika grejer man pratar om när det flängs omkring i bygderna. Ifall nån undrar så jepp, jag gillar att prata så där inför publik om jag får tala om skrivande och läsning. Vilket jag får. Vilket ju är himla välordnat. Imorgon alltså. Skriva om spänning i skrivandet.

2 kommentarer:

Skriviver sa...

Alltså jag önskar sååå mycket att jag kunde få lyssna på dig! Eftersom jag gärna vill skriva spännande men inte gillar spänningslitteratur, eller ens när det blir FÖR spännande i helt vanlig litteratur, så är det något jag funderar en del på, och väldigt gärna skulle vilja lära mig mer om. Så himla typiskt att du inte bor där jag bor :)

Trädgårdar låter också otroligt spännande - men på helt rätt sätt (trädgårdar kan helt enkelt aldrig bli FÖR spännande). Lycka till med talandet!

Mia Skrifver sa...

Lovar att jag ska skriva lite grann om spänning bara jag formulerat mina tankar kring det. Och för övrigt är det ett tillfälle du ändå inte skulle kunna lyssna på eftersom det liksom är en prat/workshop för en speciell publik. Trädgårdarna, om det blir det, däremot, dem kan man lyssna på. Kanske möjligen, vet inte, men eventuellt att det kan finnas på nätet. Kanske.