torsdag 13 augusti 2015

Innan glömskan och dammet

Alltså mest så där, lika bra att få det gjort bara. Administrerandet. Reseräkningarna. Andra sammanfattningar av utflykter som skickas iväg. Bara gör liksom. Och jag gör. För just det, lika bra att få det gjort. Annars kommer glömskan och dammet att lägga sig över papperslapparna med anteckningar om vad som borde ha gjorts.

Dessutom, igår förresten. Mycket kul. Alltså på tal om glömskan och dammet som lägger sig över anteckningar. Jag hade glömt ett samtal jag fört om en radiogrej som på nåt vis ska kunna inkluderas i min skrivkurs på Arbis. Det ni. Det kan bli kul grejer det. Och viktigt också. De tidigare år jag hållit just den kursen har resulterat i: en cd med julsånger, en antologi i samarbete med Helsingfors Arbis, en omgång högläsning på caféet vid Arbis och nu då, ska vi se hur det här radiostuffet ska utvecklas till text. Jag gillar att ha planer för hur man kan, inte bara skriva text utan också använda den.

Well, tillbaks till reseräkningarna.

Inga kommentarer: