söndag 16 augusti 2015

Karaktärsdanande kaffetår

Här firas söndag med kaffe. Välförtjänt kaffe. Jag är värd mitt kaffe i guld.

Nu kunde man tro att jag gjort nåt klokt. Och det har jag. Jag har inte städat. Jag har med varm hand överlåtit städandet åt andra i familjen. Medan jag jobbar. Det är precis då, när man undkommer eländet som kaffe i guldvikt är vad man är värd. Av pur skicklighet utmanövrerad städning, delegerad städning. Det gäller bara att blunda tillräckligt länge för att nån ska tänka att nån borde.

Men du tror kanske att det här liksom bara ett trick från min sida? Icke icke. Jag har faktiskt jobbat. Men allra mest slog det mig att just sån är den där ena karaktären i Projekt KB, hen smiter undan när hen kan. Lyckas delegera som en gladlynt Tom Sawyer ungefär. Det är alltså ett karaktärsval av mig att inte städa. Ett karaktärsdanande för den karaktär jag tänkte på.

Söndagskaffe är goa grejer.



4 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Riktigt goa grejer, det är exakt vad söndagskaffet är. Guldkaffe. Och imorgon är det dags för måndagskaffet. Ett riktigt bra kaffe det med.

Mia Skrifver sa...

Varenda kaffestund är guld.

Pia Widlund sa...

Kaffetåren den bästa är, av alla jordiska stunder. Så står det på en broderat duk på landet!

Mia Skrifver sa...

Duken borde dupliceras och spridas som ett påbud över världen. Eller som Agent Cooper uttryckte det "dam good coffee".