onsdag 5 augusti 2015

Kursen förstås, i höst

Well well. Om du hänger i Åbo under hösten så ska du noga anteckna anmälningsdatum för att gå på Kreativt skrivande på Arbis. Alltså kurs med mig, förstås. Närmare bestämt ska man anmäla sig den 25.8 kl 19. Och det har visat sig vara klokt att vara snabb i fingrarna när man ska anmäla sig.

Själv är jag ivrigare än nånsin att få köra igång. Jag har en del nya idéer som behöver provas. Åh, mina idéer! Det kommer att bli som att vara en kalv nyss utsläppt i kohagen. Som en fluga med uppfattningsförmåga för tjuvlyssning. Som en galning i bland kostymer. Som att se efter att ha blundat i 30 år. Som att höra vad kalven, flugan galning, visionären säger. Äntligen. Jag tar i. O ja.

I år kommer kursen att hållas på onsdagar (märk väl, onsdagar, gamla rävar och hundar som gått förr ska nu anteckna det, onsdagar), kl 18-20.30 och det hela kör igång den 16.9.

Jag liksom spritter av iver att få hänga på Arbis, och här är länken till Kreativt skrivande. Välkomna!

7 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Låter kul, bor lite långt bort men lycka till med det skrivande gänget!

Frida sa...

Himla synd att jag inte ska hänga i Åbo i höst. Annars låter det ju väldigt roligt.

Mia Skrifver sa...

Pia: Kanske det, kanske det. Men vad är väl avstånd för en god kurs... Nej, jag skämtar, att komma farande en gång i veckan blir ju lite mycket.

Frida: Det kan ju tänkas dyka upp lite mer intensiva kurser, så där helgkurser till exempel. Planerar lite för det.

Frida sa...

En helgkurs till våren låter som en utmärkt idé tycker jag :)

Mia Skrifver sa...

Jag planerar vidare. Och hoppas på att det blir av.

Anna Hansson sa...

Vad roligt! Den som ändå bodde lite närmare! :)

Mia Skrifver sa...

Skulle vara kul!