måndag 10 augusti 2015

Lätt överdrift, lätt

En lätt, och troligen inövad tendens till överdrift, det har jag.

Det kan handla om hur allting går åt h-vete. Jag är himla bra på att föreställa mig sånt. (Till exempel lyckades jag skriva om politik i min handskrift idag, åh, den finska politiken just nu, mycket kan sägas om den.) Det kan också handla om hur jag i abnormt god tid förbereder mig för saker som ska hända i en framtid jag knappt kan greppa. Ibland för att det ska hända sen nångång och ibland för att det ännu inte är någon som frågat om jag till exempel kunde dyka upp och inspirera, jag vet, folk som ska sälja smör eller nåt.

Eller som att jag har skrivövningar som räcker för en helg och behöver bara en timme. Om ens det. jag talar alltså om det tal + workshop jag ska hålla. Å andra sidan eftersom jag faktiskt ska hålla en workshop senare i höst för unga så har jag liksom förberett mig för det också. För det kan tilläggas, det handlar sällan om ålder i skrivworkshop, halvvuxen, vuxen, jättevuxen - inte viktigt, att få igång folk är poängen.

I alla fall är jag överdrivet förberedd. Jag är redo för många sorters grejer. Värsta scouten ju.

Inga kommentarer: