måndag 3 augusti 2015

Pang på bara

Omedelbart när jag börjar längta och leka vardag så dyker den upp späckad med dynamit. Nu är jag inprickad på skolbesök, kulturkarneval, Åbo och Helsingfors bokmässor, prat för journalister, tal på prisutdelning och whatnot.

Well, jag ska strukturera kalendern. Och glädjas över vardagen som hörsammar mina behov av rutin. Heja. Jag kavlar upp ärmarna på min t-shirt och kör igång alltså.

Märk att jag inte klagar. Knappt att jag oroar mig. Mer så att det är så här det ska vara. Jag ska flänga runt och gapa på om skriva och böcker. Me like.


3 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Kul Mia, kör så det ryker! Kommer att gå bra om du kavlar upp ärmarna på t-shirten!

minna lindeb sa...

Just så ska det låta! Och inte en helvetes minut sommarlov till. Kör så det ryker, säger jag osså. Och helst över spikmattan.

Mia Skrifver sa...

Pia: De är uppkavlade. Högt högt.

Minna: Spikmattan kommer inte att hålla.