onsdag 26 augusti 2015

Saker som...

Saker som gör mig glad idag:

  • Skrivkursen fylldes på sisådär fem minuter, övriga ligger på väntelistan. Eller det är ju tråkigt att det finns folk som inte ryms med men alltså det är himla kul att folk vill komma på skrivkurs ju.
  • Det regnar. Jag kan fortsätta sitta där jag sitter och jobba med manus för ute blir man ändå bara våt. Och det skulle förstås vara trevligare med solsken, men jag hinner inte gå ut ändå, så det är skönt med regn.
  • Att jag ska gå på releasefest på fredag, av Kaj Koreka-ahos Onda boken. Det ska bli ondskefullt värre.
  • Fick ett mejl om att språkgranskningen är på gång av manuset, att bara jag släpper greppet om redigeringen så kommer en första halva av språk - det går undan alltså. Dessutom sa språkgranskaren att hen gillade. Och jag insåg plötsligt hur mycket jag behöver höra just sånt just nu, för ju närmare klart allt blir dess nervigare blir det. Man vänjer sig inte.

Rätt fint med saker alltså.

6 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Saker som gör mig glad idag: att få läsa om en annan persons härliga skrivarliv, med manus-slutspurter och releasepartyn och hej och hå! Underbart!

Mia Skrifver sa...

Vad bra om jag bara behöver vara glad för att andra ska bli glada. Det bjuder jag gärna på.

Pia Widlund sa...

Låter som en riktig turdag

Mia Skrifver sa...

Jorå. Såna vill jag ha ofta. Eller lagom många i alla fall.

Frida sa...

Så himla bra med bra saker.

Mia Skrifver sa...

Det är det.