lördag 8 augusti 2015

Vissla glatt

Helgen räddad, jag fick en bit text att redigera. Alltså hur vansinnigt är det när jag på riktigt tycker att det är skoj. Så läser och petar bland orden för Marlek, hela helgen.

Och det känns både bra och samtidigt den där just-innan-bok-känslan som ifrågasätter mitt förstånd och i synnerhet texten förstås. Alltså om jag faktiskt klarat det? Jamen det har jag ju, för det är ju ett manus. Men ändå, är det faktiskt så? I min skalle ett konstant jo-nej-jo-nej-joo. Och jag avslutar med joo, för det måste jag, för att hålla ihop, för det är ju ändå där det hela befinner sig. Alltså trilogin så nära att faktiskt vara trilogi på riktigt.

Just nu är känslorna på ytan med alltihop. Vågar nästan inte blogga om det. Åtminstone inte mer än så där. Ska liksom bara försöka köra vidare och vissla glatt.

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Låter ju underbart. Läskigt underbart :)

Maria Turtschaninoff sa...

Heja!

minna lindeb sa...

Jo. Det är det där allting slutar. Yes.
Livet och döden.

Mia Skrifver sa...

Sofia: läskigt underbart, hell yeah.

Maria: här hejas.

Minna: Livet och döden. Livet eller döden. Händerna upp.