måndag 14 september 2015

Fåniga måndagsproblem

Måndag och jag undrar vad de gör på museer på måndagar när det är så himla stängt?

Eller det fattar jag väl att de gör en hel massa som man inte kan göra när folk står i vägen. 

Jag ska försöka skärpa mig, inse att måndag inte är museidag utan nån annan sorts inspiration måste insupas såna dagar.

Klart jag kunde gå på museum på tisdag. Eller nån annan dag. Men av nån anledning så är det ofta på måndagar jag kommer på den lysande idéen att gå på museum.

Ja ja. Jag har fåniga problem.

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Som att komma på den strålande idén att fördriva tiden under ett strömavbrott med att brygga kaffe...

Mia Skrifver sa...

Ja. Det blir till att göra upp eld i lägenheten vid såna infall. Man kan passa på att grilla maten också.