söndag 6 september 2015

Går i bitar

Inget vilande på lagrarna här inte.

Alltså parallellt med att jag ägnar mig åt fixa de språkliga justeringarna så läser jag också korrektur på Marlek. Man kan ju undra hur det går till. Det går i bitar.

Nej nej. Det går inte i bitar. Allt är helt och fint, men själv texten är liksom uppdelad i bitar. Så medan jag väntar på mer spåkgranskningsbit så kan jag läsa korrektur.

Det är fascinerande att befinna sig på olika lägen i texten. Allt händer på en gång liksom. Både i själva arbetspassen och i textens innehåll. Rena dynamiten det för min upplevelse av allt, i synnerhet som jag ju vid det här laget faktiskt kan texten så pass bra att det behövs lite ny vinkel på allt för att förvåna mig.

Å andra sidan så vill jag inte bli förvånad just nu. Inte det minsta. För om jag blir det så kommer det att betyda att nåt är åt h-vete med textbitarna. Allt ska vara helt och fint, inte gå i bitar.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Vi tjejer kan vara parallella, inget går sönder!

Mia Skrifver sa...

Visst. Men förvirrad blir man ju ändå, ibland.