fredag 11 september 2015

Så himla praktiskt

Jag vill ha en bokhylla, med hjul under, bredvid mitt skrivbord. Det har jag tänkt på ett tag nu. Där skulle jag kunna ha alla de där böckerna som jag liksom behöver rätt ofta. Och så skulle hyllan vara så där pass hög eller låg, hur man nu vill betrakta höjden, att jag kan stå och jobba vid den.

Dessutom win-win! Jag skulle frigöra utrymme i bokhyllan. Slippa gallra. Löööv it.

Ibland får jag en inredningsidé för mitt arbetsutrymme.  Som nu. Den har snurrat på ett tag. Att bokhylla med hjul. Att i ståhöjd. Att jag behöver.

Det skulle vara himla praktiskt. Och bra för ryggen. För den tar ju stryk av allt sittande. 

Det är alltså åtminstone skenbart hälsoskäl som får mig att önska den här bokhyllan. Ta hand om ryggen är mitt fredagsbudskap till mig själv: skaffa bokhylla i ståhöjd... (för såg en i en inredningstidning och tänkte att "en sån ja tack".)

6 kommentarer:

Pia Widlund sa...

En sån bokhylla vill jag också ha. Den ska gärna komma när jag visslar på den!

Kati sa...

Annars kan man väl montera på hjul på den befintliga bokhyllan, om man inte vill köpa en ny? Jag har löst problemet med de där böckerna jag behöver ofta med små lådor som jag har ställt upp som hyllor i bägge ändarna av skrivbordet (det är 2m långt så det gick). Där hamnade böcker om skrivande, plus lexicon med mera lätt till hands. :)

Susanne Olars sa...

Det där med hälsoskäl är det bästa man kan skylla på, i alla sammanhang. Går liksom inte att säga emot såna argument. :-D

carolastromstedt sa...

När jag får råd ska jag köpa mig ett höj- och sänkbart skrivbord. Det har jag på mitt jobb. Det är så skönt att stå och arbeta emellanåt. Bra för både rygg och nacke. Anpassad hylla är bra det också. Bättre än inget alls.

Mia Skrifver sa...

Pia: Helst ska den komma innan jag visslar. Samt ge svaren utan att jag gör annat än höjer på ögonbrynen.

Kati: Kanske inte på den befintliga, det går inte, men någon befintlig, fast inte hemma hos mig ännu. Utan jag får ge mig av på bokhyllejakt. Låter bra med lådor också, bättre än högar som jag liksom håller mig med...

Susanne: Precis, och hittar man kryphålet hälsoskäl så gäller det att hålla tag i det.

Mia Skrifver sa...

Carola: jamen precis, att få byta höjd är vad jag vill. Och dessutom då göra det praktiskt genom att låte det vara en bokhylla med hjul.