måndag 21 september 2015

Strukturer och champagne

Strukturerar och står i. Alltså på onsdag börjar skrivkursen så jag har ägnat mig åt att planera hela hösten samt i synnerhet onsdagens program. Skrivövningar hit och skrivövningar dit. Tema och innehåll. Sånt.

Ser fram emot att köra igång igen, det är liksom ordning på hösten när jag får gå till Arbis och hålla skrivkurs.

Nå, nu är det gjort. Tror bestämt att jag ska skriva lite. Har haft lite pausfågel på skrivfronten så det kan ju vara dags.

Så där i övrigt ska jag försöka dela med mig, här på bloggen, av skrivövningar vi gör på kursen, dvs. efteråt. Bara för det tycker jag att ni kan fira med att lyssna på Fantastisk podd om Champagne och choklad - för att för min del är skrivkurs en av de där extra positiva sakerna med att vara författare.

4 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Kul med kurs, det var ett tag sen nu. Lycka till! Och du, kul med övningar som vi får ta del av!

Katarina sa...

ja, vad kul att få lite exempel på skrivövningar. Ser fram emot dem :)

Eva-Lisa sa...

Kurser är alltid kul, i alla fall dem som rör skrivandet :)

Mia Skrifver sa...

Pia: Ja, kursen är det bästa. Alltid.

Katarina: Ska bli ett nöje att dela med mig av övningarna.

Eva-Lisa: Exakt, skrivkurser är de bästa kurserna.