torsdag 17 september 2015

Träffade folk

Well. Jag åkte till Helsingfors och träffade folk på höstfest och blev så glad så glad.

Först fick jag höra att en av de skolklasser jag besökt liksom numera då nickar, att jo, skriva och läsa, ja det behöver vi ju. För att jag sa det på nåt sätt. Att vad man ska med det till. Och när jag står där i nån klass, nej, jag tror inte att allt jag säger är viktigt för just de som lyssnar, men om något litet händer, nån grej bara, det är så fint.

Och sen då, lite senare, en annan bland allt folk som sa att ja den där grejen med att skriva spännande, att det var kul, att det också på nåt vis börjat gro saker. Att jag fixade det också. Ja så himla fint och jag bara tänkte att, ja man vet ju inte, när man står där, om det händer, om något händer - men jorå, det gör det.

Vet ni, om jag får höra mer sånt här, så kommer jag att bli tio centimeter längre eller mer.

Så folks, med tanke på min och andras tillväxt så vill jag bara säga hur viktigt det är att säga sånt, när det varit bra, när något gått rätt. Man blir glad ju.

Inga kommentarer: