tisdag 13 oktober 2015

Alla undrar

Och nu undrar alla, vad har Franck gjort idag?

Det är rätt mäktigt ska jag tala om. För idag har Franck städat undan alla papper och whatnot som hör ihop med martrilogin. Inte ens tjyvkikat på dem har Franck. (Tänk om jag gjort en anteckning och glömt bort den? Nej nej - fort undan med lapparna och det andra.)

Så nu har jag rent bord. Eller det kan man ju inte kalla det. Men vissa kvardröjande rester av martrilogin har hängt över mig som ett Pisa-torn. De är borta.

Och man hinner samla på sig papperslappar vill jag lova. Om karaktärer, dramaturgi, scenidéer, scenstrukturering, scen hit och scen dit, repliker, regler och härvor av hinder.

Det enda som återstår är att sätta igång och planera releasefest. Och andra mariga grejer.

8 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Vad härligt att städa undan och ännu härligare att planera releasefest!

Mia Skrifver sa...

Ja, det känns sisådär tio kilo lättare nu. Inte för att jag brukar lyfta skrivbordet så värst, men ändå, lättare.

Skriviver sa...

Hurra vad härligt! Planera fest låter super tycker jag :D

Mia Skrifver sa...

Fest är aldrig fel. Och orsaken just nu är bättre än allt.

carolastromstedt sa...

Måste kännas skönt att komma till punkt med trilogin även om den säkert har varit alldeles fantastiskt kul att jobba med. Det är värt att fira om något! Njut nu av de trevliga efterverkningarna. Det är du värd!

Mia Skrifver sa...

Tack du. Känner mig rent av värd att fira. Så där riktigt på riktigt.

Eva-Lisa sa...

Härligt med releasefest! Då blir arbetet med att städa bort så mycket enklare :)

Mia Skrifver sa...

Jo, men planeringen går långsamt, måste ju hitta ett datum först...