torsdag 1 oktober 2015

Du möter dig

Det var skrivkurs igår. Rätt mycket handlade om att gå igenom texter, men naturligtvis hann vi med en skrivövning också och en hel del diskussion.

Eftersom jag tror att det är väsentligt att inse att man på nåt plan alltid lägger sig själv i blöt när man skriver så var det vad vi skrev om. Helt enkelt, skriv en text om att möta dig själv. Du möter dig. Var befinner du dig? Vad gör du?



Dessutom, torsdag och poddvecka. Västkustgruppen i Fantastisk podd talar om samhällskritik i fantastiken. Det tycker jag ni ska ta och lyssna på.

4 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Om jag skulle skriva om var jag befinner mig i dag skulle det bli i virrighetens tecken!

Mia Skrifver sa...

Det kan ju hända att det kan styras genom att den mer ordnade delen styr upp det hela.

katarina sa...

Hm, jag tolkade rubriken som att jag som fiktiv karaktär möter mitt riktiga jag, och ser mig ur en utomståendes synvinkel. Hur skulle jag verka, vad skulle min fiktiva jagkaraktär tycka om mig? En annan sak vore förstås att skriva in sig själv i sin bok, kanske som the villain, haha. Det vore ganska intressant.

Mia Skrifver sa...

Tja, det fina med skrivövningar är att de går inte att missförstås, är min åsikt. Utan man måste göra dem så som det passar för en själv. Så vem som möter vem - det avgör du själv. Och det är väl inte så illa det, att låta sig själv slinka in som en bit av antagonisten, lättare att känna förståelse för.