onsdag 28 oktober 2015

Hoppas på block av guld

Nu ska det vaskas bland skrivuppgifterna. Verkligen vaskas guldkorn eller kanske rent av klimpar. Jag hoppas på stora block av guld.

Först är det skrivkurs i kväll förstås, men nästa vecka ska jag vara labbledare på Kulturkarnevalen och hålla i en skrivkurs där, närmare bestämt heter den Skrivmaskin. Det är två hela dagar av skrivuppgifter det. Jag är taggad och peppad och liksom allmänt ivrig.

Naturligtvis blev jag tillfrågad om jag kunde vara på annat håll samtidigt också. Men det kunde jag inte. Typiskt va, att allt helst ska hända samma dagar. Jag är så otroligt oklonad på det viset att jag gör en grej i taget liksom.

I alla fall, guld ska grävas. Bland skrivövningar.

Så stay tuned, skrivövningar kommer att serveras på denna blogg, rent av lite mer än vanligt (om nån vecka alltså, eller rent av en efter den vanliga skrivkursen imorrn).

8 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Haha, ibland är det jobbigt att vara oklonad :)

Mia Skrifver sa...

Det kunde också vara lätt obehagligt. Jag vet inte.

emmaaskling sa...

Kul att skrivövningar kommer att serveras!

Mia Skrifver sa...

På bästa porslinet med linneservetter ska det serveras.

Kati sa...

Ja, block av guld låter inte helt fel hehe!
Vad jobbigt att det krockade, men vad mycket kul du får vara ute på iaf :) Låter sjukt inspirerande.

Mia Skrifver sa...

Alltid trist när grejer krockar, fick dessutom ännu en grej som också krockade. Men som du säger, kul grejer får man ju göra.

Skriviver sa...

Oj, spännande! Himla kul att du är efterfrågad, även om du nu inte kan bli fler än du redan är :)Ser fram emot att få ta del av skrivövningar, jag försöker värma upp mig själv inför hela idén med övning. Har alltid haft väldigt svårt för det, men jag säger till mig själv att varför skulle skrivandet vara det enda konstnärliga uttrycket där man inte behöver öva sig? Nej, just det.

Mia Skrifver sa...

Jag gillar att få skrivövningar för det tvingar mig att tänka enligt nånslags hinderbana och det är inspirerande. Men alla måste inte gilla skrivövningar.