måndag 5 oktober 2015

Vid lästen

Tillbaka vid lästen efter utflykt till bokmässa under lördagen. Inklusive mycket trevlig middag med författare på kvällen. Jag gick nästan hem efter middagen, fast sen ångrade jag mig och gick ändå vidare på mer kvällshäng. Jag insåg att så är kan vi inte ha det, med mig som går hem fortast av alla, att nä nä.

Men nu alltså vid lästen. Eller sittandes på skrivbordsstolen. Med ett möte senare idag.

I övrigt ska jag väl ta itu med kommande skolprat, alltså planera lite vad som ska sägas och göras under dem. Eftersom en del av skolbesöken handlar om workshop så behöver jag gräva bland skrivövningar för att hitta de jag hoppas ska passa.

Så att sånt. Annars är det lugnt och fint. Ännu. 

2 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Sittandes på skrivbordsstolen är ju ändå det bästa även om allt annat är skoj också.

Mia Skrifver sa...

Vet du. Efter det jag precis fick höra är jag verkligen verkligen verkligen beredd att hålla med.