fredag 16 oktober 2015

Vikten av att glo

Saker jag funderar på en fredag:
  • konditoriet/bageriet mittemot mitt arbetsfönster och alla dessa arbetare i reflexväst som frekventerar stället (alltså andra går också in men är inte lika färggranna eller många).
  • solskenet på taket en bit bort, att jag tittat på taket många gånger (inga farbröder på taket idag).
  • ungdomarna som kliver av bussen och korsar gatan, alltså det borde finnas en övergång där.
  • parkeringsvakten som vandrar mellan bilarna.
  • bussarna som det står Aamiraalistonk. på, där k är förkortning för "kuja" som betyder gränd och att jag fortfarande tycker att det är lätt lustigt med den stånkande amiralen.
Om det inte framgår så ägnar jag min dag åt, tydligen, att glo ut genom fönstret och försöka lösa ett skrivproblem som inte har något att göra med det jag tittar på. Jag betraktar det som en viktig och avgörande arbetsuppgift att glo.

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Precis det gjorde jag i början av veckan. Inte idag, men nästa vecka behöver jag säkert glo lite mer!

Susanne Olars sa...

Jaaaaa! Glo är bland det viktigaste som finns att göra!

carolastromstedt sa...

Mindfulness är nyttigt. Tomglo som Kirchsteiger kallar det. Hur härligt som helst.

Mia Skrifver sa...

Sofia: Som sagt, vikten av att glo - mycket viktigt.

Susanne: Precis.

Carola: Ja, gloendet har många namn. Mindfullness, prokrastrinering - allt betyder på nåt vis, pannan i djupa veck.

Kati sa...

Hahaha, Amiralstånk! Lol...

Mia Skrifver sa...

Lol var det ja.