tisdag 3 november 2015

Lång och lång

Nu har jag haft en lång lång låååång skrivpaus. Eller lång och lång. Men jag har inte jobbat på Projekt KB på länge.

När Marlek var klar bara ramlade jag ihop i en blöt hög och visste att snart blir det allt det andra, skolbesöken, mässandet och administrationen - och vill ni veta mer om författaradministration så se vad Maria Turtschaninoff skriver om det. Jag gör inte allt hon gör, men det mesta i hennes lista ägnar jag mig åt.

I alla fall. Bara jag ägnat mig åt skrivhelg på Kulturkarnevalen så ska jag ta itu med skrivandet. Mitt skrivande. Då blir det ordning igen.

Eller, sen dyker det förstås upp annat - som är kul - som att jag ska på nytt till radion och hålla fler workshops för att det var bra sist och de vill ha mer. Well, klart som fasen att jag gör det. Och så ska det förstås under november ägnas tid åt att sökas mer stipendium. Det är jag redan på gång med så det fixar sig.

Ville alltså bara säga att jo, jag tror att jag ibland är författare, men rätt ofta är det annat som tar över och ibland blir man trött och har inga tankar kvar för att man skrivit i rasande takt i flera år och då bara, vila lite.

4 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Söka stipendier - en sak jag glömde på listan.

Eva-Lisa sa...

Stipendium är det nästan lönlöst att söka här i Sverige, så det ägnar jag mig sällan åt.
Jag har lite samma känsla just nu, att jag ägnat så många år åt intensivt skrivande, att jag skulle behöva flera månaders paus från det. Tveksamt om jag fixar det, men det hade varit skoj att prova :)

Kati sa...

Oj, det var en gedigen lista! :) Men jag blev lite inspirerad av den haha! Och assistentdrömmar har vi nog lite till mans. Mer än något annat skulle jag vilja ha en Rut som skötte markarbetet här hemma, städade, lagade mat, diskade, pyntade, tvättade mm, så jag kunde ägna min lilla fritid enkom åt att skriva och skrivrelaterade saker :) Now, that would be pretty amazing!

Mia Skrifver sa...

Maria: Se där. Bra att jag påminde då...

Eva-Lisa: Ja, det är visst inte helt lätt med stipendier i Sverige, inte för att det är särskilt enkelt här heller, men lite grann finns i alla fall.

Kati: Ah, vad bra att listor gör dig inspirerad. Och du har rätt, gärna någon som städar etc, en sån ska ingå i min stab.