måndag 30 november 2015

Nattskiftet

Hjärnan på högvarv i natt. En kombination av dagens arbete (leda workshop på radion) och tankar inför releasefest. Vaknade alltså klockan två. Försökte sluta jobba i en timme och sen gav jag upp. Ledde till att jag inte bara planerade det som gjort mig vaken utan också resten av veckan och kanske nästa vecka. 

Jag säger bara att kreisi på hög nivå med det nattskiftet. Men så där fem och trettio var jag klar och sov en timme innan dagens jobb då.

Att måndag. 

4 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Ibland kan man göra sånna där galna arbetspass och så länge man tar sig tid till ordentlig återhämtning så funkar det. Vila nu ut och var nöjd med ett gott arbete!

Mia Skrifver sa...

Skulle ju vara trevligt, men jag är alldeles för ivrig att köra igång dagens jobb för något extra vilande. Så det ska jag göra. Plus det är ju första december. Snart jul!

Kati sa...

Wow, det var faktiskt lite kreisi.
Men ibland räcker inte vakentimmarna till för allt man behöver göra och fundera på.

Mia Skrifver sa...

Jo, kreisi. Och himla intensivt. Tur att man inte behöver jobba varje natt...