söndag 29 november 2015

Pjäser och mammut

Var på slutet av Textfest på teater Viirus igår och det var himla kul. Alltså i synnerhet den sista pjäsen Vinterkriget gjorde mig så glad. Texten var både rolig och allvarlig. Skrivet av Sara Enholm Hielm. Och det var politiskt. Och det var mitt i prick. Jag hoppas verkligen att den sätts upp flera gånger. 

Om en stund ska jag gå på museum, närmare bestämt naturhistoriskt, närmare bestämt ska det tittas på mammutar. Stora djur är så himla fascinerande. Bara för storheten liksom. 

En sån söndag idag. 

2 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Men åh, jag älskar mammutar!! Ska du kolla bara för att det är kul, eller är det möjligtvis research till en bok?

Mia Skrifver sa...

För att det är kul och för att jag tydligen inlett nånslags museiturné, alltså också för att det är kul. Inte research alls, för en gång skull.