onsdag 18 november 2015

Rotat runt i sånt som hänt


På väg mot dagens arbetsinsats. Fast först en kaffe på Café Engel. 

Kaffet just det. Eller Mia sitter på arkiv och läser märkliga texter. 

Läser exempelvis om det här. Tidningsartiklar från 1920-40-tal. Research är som bäst när damen som hjälpte mig laddade upp mapp efter mapp fast jag nästan inte visste vad jag sökte. 

Här var jag. Och nöjd gick jag ut med en bunt kopior som ska läsas och sen smyga in i min roman. 

Men nu på ett tåg på väg till Åbo för skrivkurs. Och de två följande dagarna är det exakt vad jag ska göra. Leda skrivworkshops. Sen kommer jag att vara mör och i behov av rödvin. 

2 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Hahaha, tur att vi inte är barn, utan vuxna människor som klarar dagen lika bra på kaffe som på mjölkens nyttiga fetter! :-D

Mia Skrifver sa...

Exakt. Det påminner mig om att det troligen är dags för nästa vuxenkaffekopp...