måndag 2 november 2015

Ser framåt

Har jag sagt att jag ska till Umeå i mars 2016? Tror inte det. Det ska jag i alla fall. På Umeå littfest.

Jag har velat åka till Umeå littfest sen långt innan jag blev författare, men inte haft möjlighet. Men nu! Jag menar, ännu bättre va, att få åka som författare och hänga på littfest.

Och att jag velat åka på just Umeås littfest beror ju förstås på att den är bekant också i Finland. En littfest som man talar om med en önskan om att få vara med på. Jamen coolaste littfesten ju, som en kompis sa.

Ser så himla mycket fram emot att få göra det här att jag gärna kan hoppa raskt fram i tiden. Möjligen kan vi fira jul.




Förresten fick jag tung tung låda hem med posten idag. Den innehöll Marlek. I mängd. Nu kan jag bestämma datum för relasefest och göra mig av med några böcker. Heja!

11 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Härligt med tunga paket!!

Sofia Fritzson sa...

Vad roligt! Båda grejerna!

Mia Skrifver sa...

Pia: ja, så tungt att när postkillen gav över det började jag med att tappa lådan. Så utspann sig en liten lustig diskussion om lådors tyngd...

Sofia: Ja, roligast!

Eva-Lisa sa...

Umeå är ju nästan där jag bor och ändå har jag aldrig varit där på Littfesten. Än. Kanske blir det nästa år :)

Mia Skrifver sa...

Jamen Eva-Lisa! Kom dit och säg hej, hoppas jag!

Kati sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir på alla som får hem lådor fulla av nytryckta böcker... Trots att jag fortfarande har kvar några sedan tidigare och inte ens har plats för några fler. Sånt vill man alltid ha ändå liksom. :)
Littfest låter roligt! Synd att det är så långt bort.

Mia Skrifver sa...

Min bokhylla är nu fylld med Marlek (och en del Maraminne och Martrådar också) och det ser ganska kul ut, min egen privata utställning av mina verk liksom. Heh.

Och vem vet, kanske man kunde hitta på nåt i Stockholm också. Har övervägt att utreda det hela lite.

Maria Turtschaninoff sa...

Ja hurra för Umeå! Och Marlek!

Mia Skrifver sa...

Ja hurra!

Skriviver sa...

Wow, vad härligt! Alltså, det där du sade om att hitta på något i Stockholm - det låter som en bra idé? ;)

Mia Skrifver sa...

Ja, det tycker jag också. Kan ju göras väldigt inofficiellt om inte annat, tänker jag.