måndag 23 november 2015

Tillbaka vid lästen-skrivbordet

Tillbaka vid lästen. Också kallat för skrivbord. Med dator. Tryggt och bra att sitta vid när världen blivit vit utomhus.

Jag bläddrar bland pappren, letar meriter och recensioner - alltså skriver jag ihop stipendieansökan. Ett himla svarvande. Fast alltså skoj på något vis att planera framtid och se vad jag gjort. Detta är kanske det viktigaste just nu.

Sen är det förstås mer workshops att leda. Både den här och nästa vecka.

Och så, bara ansökan är gjord, då börjar jag, på allvar, igen. Med Projekt KB. Äntligen. Hela förra veckan i Helsingfors längtade jag verkligen efter skrivtid, och nu, snart, nån dag bara, så är jag igång. Först, måste läsa igenom texten, anteckna alla de där idéerna jag fått nu - bara för att arkivsökningarna ju - en tanke om röst jag förstod medan jag läste artiklarna, tittade på tidningsrubrikerna. Och den är så bra den tanken att jag knappt kan vänta - men måste först få ansökningen gjord.

I alla fall - IVERN! Den är tillbaka, har inte känt den på ett tag. Inte sen jag släppte Marlek och tänkte att pust nu vila. Men nu, nu nu, jag vill skriva igen.

7 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Åh, ivern är det absolut bästa!

Mia Skrifver sa...

JA!

Eva-Lisa sa...

Önskar att jag också kunde hitta ivern igen. Tills dess får skrivandet ligga på is, vilket ju passar bra nu när det är vinter och kallt ;)

Pia Widlund sa...

Härligt att känna ivern, krypet i fingrarna och tankarna som snurrar. Go girl, go!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Heh. Men jo, ivern är bra att ha. Svårt att tina upp den så där bara förstås...

Pia: Will do, bara jag gjort undan det administrativa som måste fixas först.

Kati sa...

Nämeh! Jag skrev ju en kommentar igår, från telefonen, men nu finns den inte?? Mysko!
Härligt att känna den där ivern igen. Den är så viktig.

Mia Skrifver sa...

Ja, ivern behövs. Blir också lättare efter hand när jag får fina recensioner för Marlek. Det gör mig ivrig det också.