måndag 14 december 2015

Juljox

Denna vecka: Julklappar, Julkolumn, Julfest, Julbesök, Julrim. Jag försöker egga upp mig för att ta itu med juleriet. Tycker inte att jag riktigt har rätta glittret än.

Istället vidare i planeringen, det får mig att glittra som attans, för det liksom flyter på när jag inte riktigt behöver ställa hårda krav på det utan bara kan låta allt jag råkar tänka på haka på. Varenda liten fånig idé glider in i mitt anteckningsblock. Mycket enkelt.

Samtidigt fortsätter julkalendern att utveckla och inveckla sig på Fibuls blogg.

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Glöm inte julgodis ;)

Mia Skrifver sa...

Ve och fasa. Nu har jag glömt Julgodis. Lika bra att vi inhiberar julen.

Pia Widlund sa...

Du måste ha en röd klänning Mia, då blir det julfeeling!

Mia Skrifver sa...

Klänning? Nej. Rött kan jag tänka mig mycket väl. Men klänning icke. Never. Det är så väldigt inte jag att jag skulle få allt möjligt i feelingväg men definitivt inte julsådan.

Skriviver sa...

Låter som att du har det ganska bra med skrivandet! Julandet kommer. Den viktigaste ingrediensen är ju julmusiken! Bara man har den på/med sig så kommer feelingen automatiskt. Jag lovar! :)

Mia Skrifver sa...

Sant. Julmusiken är a och o. Fast först måste jag fortsätta lyssna på Radiohjälpen.