tisdag 1 december 2015

Julkalender förstås: Lucka 1

Hallå! Det är första december! Julkalenderdags förstås!

Men i år skriver jag inte ensam, inte ens här skriver jag. Utan tillsammans med 13 andra författare och illustratörer inom Fibul (Författare och illustratörer av barn- och ungdomslitteratur). Och vi gör en julberättelse. Med instruktioner. Som en skrivworkshop. Det är okej att använda skrivövningsinstruktionerna, om man vill. Eller så kan man bara följa med och se vad det blir för berättelse. Jag har ingen aning, det enda jag gjort är att börja skriva - sen fortsätter de andra. Här berättas om just det, att vi gör en Fibul-jul-berättelse. Det är kul kan jag säga, och spännande att skicka iväg instruktioner åt folk och inte ha en aning om hur nästa person ska ta berättelsen vidare.

Och första luckan i berättelsen Julgrisar är vi allihopa hittar du här.

5 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Vilken kul idé! Speciellt att ni är flera också som fortsätter på historien, för då vet ju ingen av er hur den kommer att sluta heller :)

Sofia Fritzson sa...

Oj, vad spännande :) Ska genast kika!

Mia Skrifver sa...

Idén har jag haft ett tag, tur att jag sa den högt och att övriga tyckte att jo, det gör vi. För precis, det är spännande också för oss som inte heller vet vart det är på väg.

Anna Hansson sa...

Vilken rolig kalenderídé! :)

Mia Skrifver sa...

Kul du gillar!