torsdag 17 december 2015

Julskrivövning

Som det alltså var julfest igår på min skrivkurs, tänkte jag att skrivövning kanske kunde vara nåt att ägna dagen åt. Dessutom, snart jul ju. Alltså en julskrivövning rimligtvis.

Närmare bestämt, använd följande ingredienser:
Tänk dig ett gäng som i många år samlats för att fira Dan före dan före dan-fest. Det är alltså en tradition. Vad brukar de göra? Vilka är de? Hur känner de varann? Varför firar de? Vad äter de? Vilka är ritualerna? Och just den här festen blir annorlunda, för en av personerna avslöjar/säger något som förändrar allt.
Och i övrigt kan man naturligtvis läsa Fibuls julkalender här.

Hare gott och ät en pepparkaka.

5 kommentarer:

Kugge sa...

Åh vilken övning! Satte genast en massa tankar i gång i huvudet! God jul Mia! Ser fram emot nästa år och massa Åbohäng, jeee! :)

Mia Skrifver sa...

Perfekt Kugge! Både med tankar och och Åbohäng, även om jag säkert hänger mest första helgen och sen råkar jag befinna mig utomlands de två följande gångerna så då hänger jag lite mindre. Men jo. Åbohäng.

Kati sa...

Vilken kul övning, det satte faktiskt igång tankesmedjan hos mig med hehe :) Så många möjligheter till alternativa festligheter! :)
Ska klura på den!

emmaaskling sa...

Vilken rolig övning! Jag instämmer med föregående talare och började genast spinna igång jag också :)

Mia Skrifver sa...

Vad kul! Precis min avsikt att tankesmedjorna ska gå varma. Fest kan vara rätt mycket ja, och ett ypperligt tillfälle att låta allt gå snett.