onsdag 2 december 2015

När ord som julklappar dyker upp i huvudet

Fibul-jul och lucka 2 läser man här.

Själv har jag precis tänkt på ordet julklappar. Att det borde man ju också ta itu med. Sen tänkte jag raskt på att skriva istället. För visst hinner jag fixa julklappar sista veckan va?

Alltså bra för dagens arbetspass att först tänka på saker man inte orkar ta itu med... som julklappar. För nu fick jag lust att ta itu istället. Dessutom, medan jag satt och läste nåt helt annat igår, insåg att jag behövde skriva en viss sorts grej. Det där som visar, inte bakgrund precis, mera så som det har varit innan det blev annorlunda. Okej, vi kan kalla det bakgrund, fast jag tror att det inte ska vara bakgrund utan en del av berättelsen. Kanske. Det är vad jag ska skriva nu.

Well. Då sätter vi igång.


3 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Det är mååånga dagar kvar till jul!

Kati sa...

Hahaha, ja det är ett bra sätt att komma till skott. Att tänka "Nu ska jag städa/diska/whatever. Då känns skrivande plötsligt som ett både lättare och roligare alternativ ;) Så den metoden köper jag helt :)
Jamen lite bakgrund behövs ju med ibland, för att förstå saker bättre.

Mia Skrifver sa...

Pia: Lovar du?

Kati: Bra, det gäller att ha perspektiv på vad man vill och inte vill.